قیمت طلا در نیمه دوم سال 99 کاهش میابد؟-راهبرد معاصر

قیمت طلا در نیمه دوم سال 99 کاهش میابد؟

کاهش قیمت طلا امروز بسیار مورد توجه فعالان بازار طلا قرار گرفت و پیش بینی می شود طی روزهای آتی قیمت طلا در نیمه دوم سال کاهش یابد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 19
کد خبر: ۵۹۶۴۱

به گزارش راهبرد معاصر فعالان بازار طلا پس از صحبت های اخیر حسن روحانی گمانه زنی هایی در مورد تثبیت بازار طلا داشتند اما امروز شنبه 29 شهریور قیمت طلا روند کاهشی را طی کرد و پیش بینی می شود قیمت طلا در نیمه دوم سال کاهش یابد. همچنین ممکن است بانک مرکزی پس از تثبیت نرخ دلار بتواند قیمت طلا و سکه را کاهش دهد.

 

 

پیش بینی قیمت طلا

در اولین معاملات روز شنبه نیز رئیس اتحادیه طلای تهران از کاهش قیمت طلا خبر داد. رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: با توجه به وعده دولتمردان برای روزهای شنبه و یک‌شنبه بازار دلار و طلا نیز از این خبر تاثیر گرفته است به طوری که قیمت سکه نسبت به روز چهارشنبه 200 هزار تومان و طلای 18 عیار نیز 28 هزار تومان در هر گرم ارزان شد. پیش‌بینی ما این است چنانچه بانک مرکزی بتواند قیمت دلار را ثابت نگه دارد احتمالا در نیمه دوم سال قیمت طلا و سکه یا ارزان می‌شود یا روند تثبیتی خواهد گرفت.

 

ابراهیم محمدولی افزود: هفته گذشته پر نوسان‌ترین روزها را پشت سر گذاشتیم؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد قیمت طلا در این هفته روند کاهشی داشته باشد. طبق برآوردها انس جهانی طلا با 10 دلار کاهش به قیمت یک هزار و 950 دلار رسید. امیدواریم با ارزان شدن قیمت طلا بازار مصنوعات طلا نیز رونق بگیرد.

 

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: سکه طرح جدید با قیمت 12 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد. نیم سکه نیز با قیمت شش میلیون و 750 هزار تومان خرید و فروش شده است. ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب با قیمت‌های سه میلیون و 800 هزار تومان و دو میلیون تومان نیز داد و ستد شده است. همچنین طلای 18 عیار نیز امروز با یک میلیون و 206 هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است.

 

افت تقاضا با شروع روند نزولی بازار

نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تشریح وضعیت بازار طلا طی هفته گذشته اظهار کرد: هفته پیش بهای اونس جهانی با رشد حدود ۲۰دلاری نوسان چندانی نداشته اما در بازار ارز شاهد التهابات چشمگیری بودیم که همین موضوع در کنار افزایش جزیی تقاضا برای سکه در میانه هفته، باعث رشد قیمت طلا و سکه شد.

 

او ادامه داد: با شروع کار بازار امروز، بهای اونس ثابت مانده اما به دلیل کاهش نرخ ارز، قیمت طلا و سکه هم نسبت به آخرین روز معاملات هفته پیش حدود ۲۵ و ۲۰۰هزار تومان ارزان شد.

 

به گفته بذرافشان، اگرچه هفته پیش تقاضا برای خرید سکه حدود ۲۰درصد نسبت به روز‌های قبل بیشتر شده بود اما امروز با افت قیمت‌ها، مجددا تقاضا برای خرید طلا و سکه کاهش یافته است؛ ضمن اینکه حباب سکه هم به یک میلیون تومان رسید.

 

این فعال بازار طلا درباره روند احتمالی قیمت‌ها در هفته جاری بیان کرد: فعلا روند بازار طلا نزولی است و اگر ارز در نرخ فعلی به ثبات برسد و یا کاهش یابد، قیمت طلا و سکه هم ارزان‌تر خواهد شد.

 

قیمت روز طلا و سکه ۲۹شهریور ماه

بذرافشان با اعلام قیمت‌های امروز طلا و سکه گفت: در جریان معاملات امروز، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ١٢میلیون و ۸۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان کاهش یافت.

 

او اضافه کرد: نیم سکه هم امروز با قیمت شش میلیون و ۷۰۰هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه یک گرمی با نرخ یک میلیون و ۹۸۰هزار تومان معامله می‌شود و همچنین قیمت طلای ۱۸عیار در بازار امروز به گرمی یک میلیون و ۲۰۱هزار تومان رسید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده